سبک زندگی, گجت, ورزش و سفر

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی چیست؟

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی چیست

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی چیست ؟

تراول ماگ در حقیقت یک لیوان بزرگ درب دار با عایق سیلیکونی ضد نشت است. بر روی درب تراول ماگ، سوراخ کوچکی برای نوشیدن آسان نوشیدنی‌های سرد و گرم محبوب شما تعبیه شده است. لیوان های مسافرتی در برابر ریختن مایعات و یا شکستگی مقاوم هستند. وجود دو جداره و عایق بین آنها باعث می شود تا تراول ماگ  بتواند دمای نوشیدنی را تا حدود 5 ساعت یا بیشتر حفظ کند.

 

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی چیست

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی چیست

 

تراول ماگ ها به خاطر وجود درب ضد نشت ما از شر ریختن مایعات و نوشیدنی ها روی میز کار و لباس و … نجات می دهند.

نوشیدن مایعات با استفاده از تراول ماگ به مراتب آسان تر و حمل و نقل یک تراول ماگ پر از مایعات داغ راحت تر از لیوان های معمولی است. 

 

 

انواع تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی

انواع مختلفی از تراول ماگ ها با جنس‌های متفاوت در بازار موجود هستند که هر کدام بسته به جنس و کیفیت شان می‌توانند دمای نوشیدنی‌های گرم را تا 8 ساعت و نوشیدنی‌های خنک را تا 12 ساعت حفظ کنند. این مدت برای فلاسک‌های عایق‌دار دوجداره به سه روز می‌رسد.

لیوان های مسافرتی معمولا از جنس شیشه، سرامیک، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ (استیل) یا پلاستیک ساخته می‌شوند. بهترین نوع آن‌ها، انواع فلزی، بخصوص استیل است چرا که دوام آن‌ها از شیشه و سرامیک بیشتر است و نسبت به پلاستیک عایق بهتری برای گرما هستند.

همانطور که می‌دانید فلز عایق مناسبی برای حفظ دما است. بهترین تراول ماگ ها از استیل ضد زنگ و به صورت دوجداره ساخته می‌شوند. فولاد ضد زنگ بسیار بادوام است و عمر طولانی‌تری دارد. کاملا بهداشتی است و تمیز کردن آن آسان است.  به این ترتیب دمای نوشیدنی در این نوع ماگ ها تا ساعت‌ها همچنان مطلوب باقی می‌ماند.

اگر از تراول ماگ های پلاستیکی استفاده می‌کنید باید بدانید که پلاستیک بعد از مدتی طعم‌ها و بوها را به خود جذب می‌کند بنابراین طعم نوشیدنی شما در یک ماگ پلاستیکی قدیمی قطعا متفاوت خواهد بود.

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی برای مسافرت ، کوهنوردی ، ماجراجویی و هر شرایطی که نیاز باشد تا مدتی دمای مایعات حفظ شود، مناسب هست. تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی به شما کمک می‌کند تا در طول سفر، پیاده روی یا کمپینگ، چای ، قهوه ،آب یا سایر نوشیدنی‌ها را با دمای مناسب بنوشید و لذت ببرید.

علاوه بر این تراول ماگ ها به خاطر وجود درب ضد نشت ما از شر ریختن مایعات و نوشیدنی ها روی میز کار و لباس و … نجات می دهند. نوشیدن مایعات با استفاده از تراول ماگ به مراتب آسان تر و حمل و نقل یک تراول ماگ پر از مایعات داغ راحت تر از لیوان های معمولی است.

 

تراول ماگ ها برای مسافرت ، کوهنوردی ، ماجراجویی و هر شرایطی که نیاز باشد تا مدتی دمای مایعات حفظ شود، مناسب هستند.

بعلاوه میتوانید هنگام رانندگی چای یا قهوه تان را با کمک یک تراول ماگ گرم نگه دارید. 

 

تراول ماگ چیست - بازاروما

 

حفظ محیط زیست با استفاده از تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی

به نظر می‌رسد که لیوان‌های یکبار مصرف ساخته شده از کاغذ می‌توانند بازیافت شوند، اما باید بگوییم که متاسفانه اینطور نیست! تنها کمتر از 1 درصد از 2.5 میلیارد لیوان کاغذی که سالانه در بریتانیا استفاده می‌شود، بازیافت می‌شوند. عمدتاً به این دلیل که پوشش پلاستیکی دیواره داخلی لیوان ها برای بسیاری از کارخانه‌ها قابل بازیافت نیست. آستر داخلی لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف اغلب حاوی پلی اتیلن است، پلاستیکی که کمک می‌کند وقتی یک نوشیدنی داغ درون لیوان یکبار مصرف می‌ریزید، لیوانتان ذوب نشود یا حالت نرمی به خود نگیرد. بنابراین تراول ماگ‌ها هرگز به اندازه لیوان‌های یک بار مصرف به محیط زیست آسیب نمی‌زنند.

تراول ماگ‌ها قابل بازیافت هستند. می توانید بارها و بارها لیوان تان را بشوئید و دوباره از آن استفاده کنید. استیل یا همان فولاد ضد زنگ کاملا قابل بازیافت است. در حقیقت استیل یکی از معدود موادی است که 100 درصد بازیافت می‌شود. به این ترتیب تراول ماگ ها مدت طولانی‌تری قابل استفاده هستند و ضایعات دور ریز را کاهش می‌دهند.

 

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی قابل بازیافت هست. می‌توانید مدت های طولانی از لیوان مخصوص‌تان استفاده کنید بدون این که نگران آسیب رساندن به طبیعت باشید.

 

 

آیا تراول ماگ‌های فلزی برای سلامت ما مضر هستند؟

پاسخ نه است! در حقیقت فولاد ضد زنگ یک فلز بی اثر است. فلزات بی اثر دربرابر سایر مواد مانند اسیدها یا گازها واکنش نشان نمیدهند و در آن ها حل نمی شوند. این بدان معنی است که جداره استیل تراول ماگ ما، در مجاورت غذاها و نوشیدنی‌هایمان، از جمله نوشیدنی‌های اسیدی مانند چای یا آب لیمو، واکنش نشان نمی‌دهد. فولاد ضد زنگ بر خلاف فلزات دیگر که به آرامی با اسیدها واکنش نشان می‌دهند و مواد شیمیایی ایجاد می‌کنند که برای سلامتی ما مضر است، فولاد ضد زنگ یا همان استیل کاملا ایمن است و تاثیری بر خوراکی‌های ما نمی‌گذارد.

نحوه تمیز کردن تراول ماگ

تمیز کردن و شستن تراول ماگ در عین حال که کار ساده‌ای است، بسیار مهم است چرا که مستقیما با سلامت ما سر و کار دارد. بهتر است برای شستن لیوانتان، آن را با ترکیبی از یک قاشق سرکه سفید و آب گرم پر کنید یا در ظرفی پر از این ترکیب غوطه ور کنید.

اجازه دهید تراول ماگ تان به مدت 15 دقیقه در این محلول باقی بماند سپس آن را بشویید.

می‌توانید با استفاده از همین ترکیب درب تراول ماگ خود را به مدت 15 دقیقه بخیسانید و بعد به خوبی با آب بشویید.

آیا می توان تراول ماگ را در ماشین ظرفشویی شست؟

خیر! معمولاً تراول ماگ‌ها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. علت این موضوع وجود عایق سیلیکونی است که وظیفه جلوگیری از نشت مایعات را به عهده دارد. حرارت زیاد ماشین ظرفشویی می‌تواند به این بخش مهم لیوان شما آسیب برساند. عایق آسیب دیده باعث می‌شود تراول ماگ شما خاصیت ضد نشت خود را از دست بدهد و به یک لیوان معمولی تبدیل شود.

 

تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی چیست – نحوه تمیز کردن تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی – نقش تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی در محیط زیست – انواع تراول ماگ TRAVEL MUG یا لیوان مسافرتی

دیدگاهتان را بنویسید