مد و لباس

راهنمای کامل شستشوی شلوار جین

کاملترین راهنمای شستشوی شلوار جین

بهترین راه برای شستشوی شلوار جین چیست؟

برای این که شلوار جین مورد علاقه تان دوام بیشتری داشته باشد لازم است نکاتی را در هنگام شستشوی لباس رعایت کنید. در ادامه با بهترین روش شستشوی شلوار جین آشنا می‌شوید.

جلوگیری از آسیب دیدن شلوار جین

بسیار اتفاق می‌افتد که شلوارهای جین بعد از چند بار شستشو دیگر مانند گذشته نیستند. گاهی اوقات رنگ لباس چند درجه روشن تر می‌شود. حتی تیره ترین شلوارهای جین کم رنگ می‌شوند و این شکل ظاهری شلوار جین را کاملا تغییر می‌دهد. این موارد نشان دهنده آن است که شلوار جین خود را به درستی نمی‌شوئید. بر خلاف تیشرت‌های نخی و لباس‌های زیر شستشوی شلوار جین و خشک کردن آن نیاز به دقت بیشتری دارد.

شستشوی شلوار جین به صورت گام به گام

سه مرحله ساده برای شستشوی صحیح شلوار جین وجود دارد.

 

مرحله اول : شوینده مناسب را انتخاب کنید

قبل از هر چیز مطمئن شوید که شوینده مناسبی برای شستشوی شلوار جین خود انتخاب کرده اید. پیشنهاد ما استفاده از شوینده‌های مخصوص لباس‌های تیره است. این نوع شوینده‌ها فاقد مواد سفید کننده هستند، بنابراین به بافت پارچه شلوار جین آسیب نمی‌زنند.

اگر شوینده‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید می‌توانید به جای مایع لباسشویی از نصف لیوان سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید می‌تواند شلوار جین شما را به خوبی مایع لباسشویی صنعتی تمیز کند. ممکن است فکر کنید که نمی‌خواهید لباس تان بوی سرکه بدهد، قابل درک است اما باید بدانید بعد از اتمام چرخه شست و شو لباس شما بوی بهتری خواهد داشت و اثری از بوی سرکه باقی نمی‌ماند.

حالا که شوینده مناسب برای شستشوی شلوار جین خود را انتخاب کردید ، شلوار جین خود را پشت و رو کنید و زیپ و دکمه آن را ببندید. این قسمت داخلی شلوار است که بدن ما را لمس می‌کند بنابراین با این کار قسمت داخلی شلوار جین به خوبی شسته شده و بعلاوه هرنگ آن نیز حفظ می‌شود.

دقت داشته باشید که پشت و رو کردن لباس یک گام ضروری در شست و شوی شلوار جین به شمار می‌رود.

 

مرحله دوم : لباس‌های مشابه را با هم بشوئید

مرحله دوم در شستشوی شلوار جین انتخاب لباس‌های مشابه هم برای شستشو به همراه هم است. دقت کنید که شما نباید یک شلوار جین را با لباس‌های سبک تر که جنس مشابه پارچه جین ندارند بشوئید! زیرا در این صورت لباس‌های خود را در معرض آسیب قرار داده اید. می‌توانید لباس‌هایی مانند شلوارهای تیره، جوراب‌ها و هودی‌های تیره را همراه با شلوار جین خود بشوئید.

حالا شاید فکر کنید بهتر است همه شلوارهای جین را با هم بشوئید ، متاسفانه ایده چندان خوبی نیست زیرا شلوار جین مقدار آب زیادی جذب می‌کند و در طول پروسه شستشو بسیار سنگین می‌شود. چنین شرایطی می‌تواند روند شستشو را دچار اختلال کند.

شلوار جین خود را با لباس های همرنگ در ماشین لباسشویی بریزید. به این ترتیب با هر بار شستشو می‌توانید کیفیت شلوار جین خود را حفظ کنید.

 

مرحله سوم :‌ برنامه شستشوی لباسشویی را درست انتخاب کنید

حالا که شلوار جین خود را لباس های مشابه در لباسشویی قرار داده اید نوبت به انتخاب برنامه شستشو می‌رسد. بهتر است برای جلوگیری از هر گونه آسیب به شلوار جین تان، برنامه ای را انتخاب کنید که مخصوص لباس های ظریف است. به این ترتیب ماشین لباسشویی لباسهای شما را به اندازه کافی ملایم می‌شوید تا از بروز هر گونه آسیب به مواد یا رنگ لباس جلوگیری شود.

چرخه شست و شوی ملایم لباسشویی در حفظ کیفیت و رنگ شلوار جین یک مرحله کاملا ضروری است. شلوار جین بر خلاف ظاهر سرسختی که دارد نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر لباس ها دارد. اگر ماشین لباسشویی شما حالت ملایم برای لباس های ظریف ندارد، باید شلوار جین خود را با دست بشویید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که به شلوار جین محبوب تان آسبی نمی‌رسد و با ملایمت شسته خواهد شد. البته زمان بیشتری باید صرف کنید اما ارزشش را دارد.

 

شستشوی شلوار جین : بهترین راه برای خشک کردن شلوار جین

خشک کردن در مجاورت هوا

در حقیقت بهترین راه، خشک کردن شلوار جین در مجاورت هوا است. به این ترتیب، احتمال خراب شدن آن در طول فرآیند خشک شدن بسیار کمتر خواهد بود.

شلوار جین خود را از کمر به بند رخت آویزان کنید؛ دقت کنید که گیره های لباس شلوار جین را چروک نکنند. شلوار جین بعد از شستشو و خشک شدن کمی تنگ تر و خشک تر خواهد بود. کافی است کمی تحمل کنید ظرف یکی دو ساعت شلوار فرم بدن شما را به خود می‌گیرد و دوباره احساس راحتی خواهید داشت.

خشک کردن در لباسشویی

درست مانند پروسه شستشو شلوار جین را با لباسهای همرنگ خشک کنید. هر چه پارچه شلوار جین شما ضخیم تر باشد روند خشک شدن طولانی تر خواهد بود. هنگام خارج کردن لباس از خشک کن لباسشویی ،‌شلوار جین هنوز کمی مرطوب است. خشک شدن بیش از حد به رنگ و بافت لباس آسیب می‌زند بنابراین کمی رطوبت چیز خوبی است. می‌توانید شلوار جین خود را روی یک حوله پهن کنید تا رطوبت اضافی را بگیرید.

گذاشتن شلوار جین روی حوله به جذب رطوبت باقیمانده در شلوار جین به روشی ملایم کمک می‌کند. برای خشک شدن سریعتر، می‌توانید حوله دیگری را روی شلوار جین قرار دهید و گهگاه حوله ها را فشار دهید.

 

شستشوی شلوار جین : شلوار جین خود را چند بار بشوئیم

شستشوی شلوار جین و خشک کردن آن بسیار زمان بر است اما خوشبختانه، لازم نیست شلوار جین را مانند پیراهن یا لباس زیر بشوئیم. پارچه و بافت ضخیم شلوار جین می‌تواند جلوی نفوذ برخی باکتری ها به پوست را بگیرد بعلاوه ما اغلب هنگام پوشیدن شلوار جین عرق نمی‌کنیم.

اگر فعالیت شما زیاد است، کار فیزیکی دارید و شرایطی مشابه این می‌توانید هر سه بار که شلوار جین خود را می‌پوشید آن را بشوئید. اما اگر کارتان دفتری است و فعالیت زیادی ندارید می‌توانید شستشوی شلوار جین خود را بعد از ده بار پوشیدن آن انجام دهید.

تمیز نگه داشتن شلوار جین راحت تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. هنگام شستن شلوار جین باید نسبت به لباس‌های دیگر کمی‌ بیشتر دقت کنیم، با این حال باز هم نگهداری از آن‌ها آسان است.

 

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

 

راهنمای ست کردن تیشرت هنلی

 

راهنمای خرید اینترنتی پیراهن مردانه

 

راهنمای ست کردن کت و شلوار با کفش اسپرت

 

5 فرم بدن مردانه و راهنمای انتخاب لباس بر اساس آن

 

 

Source

دیدگاهتان را بنویسید