عطر

بررسی عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

عطر محبوب تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid از سیاه‌ترین و کمیاب‌ترین گل‌های ارکیده‌ تهیه شده و این ویژگی خاص آن را به عطری مجلل، حسی و کلاسیک با رایحه‌ای تیره تبدیل کرده است. این عطر در ابتدا به عنوان یک عطر شایپری شرقی برای خانم‌ها معرفی شد اما با استقبال بی سابقه آقایان مواجه و به یک عطر بدون جنسیت یا یونیسکس بدل شد.

عطر تام فورد بلک ارکید Black Orchid برای خانم‌هایی طراحی شده است که از چالش‌ها لذت می‌برند، عاشق تجربیات جسورانه هستند و عطرهای منحصر به فرد را دوست دارند. با این حال، این عطر با جذابیت کاریزماتیک خود، حالا رایحه‌ای فارغ از تعاریف جنسیتی در نظر گرفته می‌شود. بلک ارکید نوع متفاوتی از جذابیت و نوآوری را ارائه می‌دهد که بسیاری آن را غیرقابل مقاومت می‌دانند.

انتخاب دقیق و هوشمندانه نت‌ها و ترکیب هنرمندانه آن‌ها، رایحه‌ای ماندگار و منحصر به فرد ایجاد کرده است. با این خصوصیات شگفت انگیز، عجیب نیست که تام فورد بلک ارکید منبع الهام بسیاری عطرها از خانه‌های مد برجسته و مشهور باشد.

ارکیده سیاه تام فورد عطری رک، بی پرده و پر سر و صدا است. طرفداران نت‌های قوی شکلات تلخ، ادویه‌ها، نت‌های چرمی، بخور، گیاهان مرموز و خاکی و تیره رایحه این عطر را کاملا می‌پسندند. در مقابل افراد دیگر نمی‌توانند بوی آن را تحمل کنند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. بلک ارکید انتخاب هر کسی نیست و همین است که به مرموز بودن این عطر دامن می‌زند.

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid در یک بطری مشکی ظریف و مات با برجستگی‌های ریتمیک و یک پلاک طلایی بزرگ روی سینه بطری عرضه می‌شود.

 

نگاهی کوتاه به عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

 

نگاهی کوتاه به عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

  • برند : تام فورد Tom Ford
  • عطر ساز : دیوید آپل David Apel و پیر نگرین Pierre Negrin
  • نوع عطر :‌ ادو پرفیوم
  • سال انتشار : 2006
  • تولید : متوقف شده (Discontinued)
  • جنسیت : یونیسکس
  • خانواده عطر : شرقی شایپری
  • ماندگاری : بیش از 8 ساعت
  • مناسب برای : شب، میهمانی شام، گردهمایی‌های رسمی
  • فصل : زمستان و پاییز

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid چه بویی دارد؟

 

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid چه بویی دارد؟

تام فورد عاشق خلق عطرهای با کیفیت و با ترکیبات پیچیده است که طراحی و ساخت شان نیاز به مهارت‌های ترکیبی حرفه‌ای دارد. عطر Black Orchid از برند تام فورد، یک عطر خاکی، شیرین، تند و گرم با رنگ‌هایی از شکلات تلخ و ترافل و پایه‌ای چوبی است. برجسته ترین رایحه این عطر پاتچولی است که بوی بسیار شیرین و حسی دارد.

زمانی که فرآیند خشک شدن عطر آغاز می‌شود، نت‌های تند و گرم میوه‌ای آشکار می شوند و به دنبال آن نت‌‌های گلی معطر از راه می رسندو سرانجام در پایان رایحه عطر مشکی و کهربایی می‌شود.

نت‌های وانیل در لایه آخر قوی‌تر و برجسته‌تر حس می‌شوند. این زمانی است که ذات ثروتمند، مقاومت ناپذیر، جذاب، تیره و فریبنده عطر تام فورد بلک ارکید هویدا می‌شود. اگر به دنبال عطری هستید که به شما احساس شجاعت، جذابیت و جسارت داده و شما را در مرکز توجه قرار بدهد، بدون شک این عطر را دوست خواهید داشت.

 

عطرهای مشابه عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

 

عطرهای مشابه عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

همان طور که می‌دانید برند تام فورد دیگر نسخه اصلی بلک ارکید را تولید نمی‌کند بنابراین اگر به دنبال عطری هستید که رایحه ای مشابه بلک ارکید داشته باشد می توانید یکی از عطرهای زیر را انتخاب کنید:

 

  • Precious Oud Van Cleef & Arpels
  • Maremma Tiziana Terenzi
  • Velvet Orchid Tom Ford
  • Dark Orchid Amourud
  • Arthes Love Never Dies Gold Jeanne

 

یا عطرهای اقتصادی ایرانی مانند:

 

 

نت‌های عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

نت‌های عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

  • نت‌های ابتدایی : گاردنیا، توت سیاه، ترافل، یلانگ یلانگ، ترنج (برگاموت)، لیمو آمالفی، نارنگی (پرتقال ماندارین)، یاس
  • نت‌های میانی : ادویه‌ها، نت‌های میوه‌ای، ارکیده، گاردنیا، یلانگ یلانگ، نیلوفر آبی و یاس
  • نت‌های پایه : پاتچولی، شکلات مکزیکی، بخور، چوب صندل، مشک سفید، وانیل، کهربا، وتیور

 

ماندگاری عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid چقدر است؟

Black Orchid اثر تام فورد دارای طول عمری شگفت انگیز و قدرتمند است. در واقع این عطر می‌تواند بیش از هشت ساعت ماندگاری داشته باشد. البته، به خاطر داشته باشید با این که بلک ارکید عطری با‌کیفیت است، قدرت ماندگاری آن می‌تواند تحت تاثیر واکنش پوست شما متغیر باشد.

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid در تمام طول روز همراه شما خواهد بود. اگر آن را در صبح استفاده کنید، تا زمان شام از بین نمی‌رود. بنابراین عطر بلک ارکید یک انتخاب عالی برای یک روز شلوغ خواهد بود.

 

ماندگاری عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid چقدر است؟

 

سیاژ (خط بو) و پروژکشن

Black Orchid در دو تا سه ساعت اول یک نمایش شگفت انگیز اجرا می‌کند. سیاژ عطر چشمگیر است و می‌تواند به چندین متر برسد. اگر بلک ارکید را پوشیده باشید، قطعا همه متوجه شما خواهند شد و نگاه ها به سمت شما کشیده می‌شود.

برای دستیابی به عملکرد مطلوب، فقط کافی است چند اسپری از ارکیده سیاه استفاده کنید. وسوسه نشوید که بیش از سه بار اسپری کنید زیرا Black Orchid عطری قوی است. این رایحه در صورت استفاده بیش از حد می تواند تهاجمی و طاقت فرسا شود.

 

بهترین زمان استفاده از عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

Black Orchid در فصل‌های سرد زمستان و پاییز بهترین عملکرد را دارد. عطری گرم است که مردم دوست دارند در روزهای سرد استفاده کنند. شما می‌توانید آن را در طول شب که دمای هوا پایین است بپوشید، با این حال استفاده از آن در تابستان و هوای گرم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ارکیده سیاه تام فورد، گرم، چوبی و شیرین است. این عطر می‌تواند عطر مورد علاقه شما برای دورهمی‌های عصرانه، قرارهای شام عاشقانه و میهمانی‌های مجلل یا سایر رویدادهای رسمی باشد. همچنین می‌تواند به دلیل رایحه جذاب و غنی که دارد انتخابی عالی برای مهمانی‌ها یا گردش‌های شبانه باشد.

ظرافت این عطر بیشتر برای امور رسمی مانند جلسات کاری، کنفرانس‌ها و شرایطی از این دست مناسب است تا یک قرار معمولی، پیک نیک یا قدم زدن در پارک.

 

بهترین زمان استفاده از عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

 

عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid برای چه کسانی طراحی شده است؟

Black Orchid توسط Tom Ford در اصل برای خانم‌ها طراحی شده است با این حال تطبیق پذیری ترکیب پیچیده آن جنسیت‌های مختلف را به خود جذب می‌کند. حال و هوای جذاب، تاریک و خواستنی آن چیزی است که بسیاری از مردم دوست دارند و این خصوصیات را می‌ستایند. بنابراین بلک ارکید هویت تازه خود را به عنوان یک عطر بدون جنسیت یا یونیسکس پذیرفته است. نکته بسیار جالب توجه این که این عطر روی پوست خانم‌ها و آقایان با کیفیت متفاوتی خشک می شود و جنبه‌های مختلفی را ارائه می‌کند.

 

سوالات متداول درباره عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid

 

Tom Ford Black Orchid چه زمانی منتشر شد؟

Black Orchid در سال 2006 و توسط خانه مد Tom Ford به بازار عطر معرفی شد. این عطر، عطری مجلل، حسی و تیره است که از کمیاب ترین و سیاه‌ترین گل‌های ارکیده تهیه می‌شود. دیوید آپل و پیر نگرین نابغه‌های عطرساز پشت این عطر هستند.

 

چرا عطر تام فورد بلک ارکیده تا این اندازه محبوب است؟

بلک ارکیده محبوبیت خود را به دلیل هرم نت پیچیده اش به دست آورده است. اثر طولانی مدت، سیاژ چشمگیر، و نمایش عالی، بلک ارکید را با رایحه اعتیادآور و جذابش به محبوب‌ترین عطر قرن تبدیل کرده است.

 

آیا تولید عطر تام فورد بلک ارکید متوقف شده است؟

بله. متأسفانه، Black Orchid اصلی دیگر تولید نمی‌شود. اما، تام فورد نسخه ادوتویلت این عطر را در سال 2010 منتشر کرد و سپس در سال 2020 نسخه پرفیوم این عطر را در بطری های 15 میلی لیتری معرفی کرد.

 

قیمت عطر تام فورد بلک ارکید چقدر است؟

ارکیده سیاه تام فورد یک عطر کاملا لوکس است. نسخه Eau de Parfum 50 میلی لیتری آن 90 دلار قیمت دارد و بطری 100 میلی لیتری با قیمت 135 دلار عرضه می‌شود. همچنین یک نسخه پرفیوم  در تعداد محدود (فقط 5000 بطری) و در اندازه 15 میلی لیتر از این عطر وجود دارد که با قیمت 600 دلار عرضه می شود.

 

آیا عطر تام فورد بلک ارکید Tom Ford Black Orchid بوی خوبی دارد؟

رایحه این عطر، قوی و پیچیده است و عطری نیست که ههمه دوست داشته باشند. با این حال، اگر عاشق عطرهای منحصر به فرد، قوی و تیره هستید، احتمالاً از رایحه این عطر لذت می‌برید. بلک ارکید کیفیت شگفت انگیزی دارد و تنها چند اسپری عطر، شما را از سایرین متمایز می‌کند.

Source 

دیدگاهتان را بنویسید