عطر

خانه عطر کرید داستان تولد یک برند لوکس

خانه عطر کرید داستان تولد یک برند لوکس

خانه عطر کرید؛ داستان تولد یک برند لوکس

The‌ House of‌ Creed

خانه عطر کرید House of Creed یک خانه عطر اصیل و لوکس چند ملیتی انگلیسی- فرانسوی است. این برند به خلق عطرهای بسیار اصیل و حرفه‌ای برای آقایان و خانم‌ها با استفاده از بهترین مواد اولیه عطر در جهان، شهرت دارد. خانه عطر کرید ابتدا در سال 1760 میلادی در لندن و به عنوان یک مزون خیاطی آغاز به کار کرد. امروزه این شرکت در سراسر جهان از جمله پاریس، لندن، آمریکا، امارات متحده عربی، کویت، اتریش، مکزیک، ایتالیا و ... شعبه دارد. مدیریت فعلی خانه عطر کرید بر عهده اولیویه کرید Olivier Creed و پسرش اروین کرید Erwin Creed است.

آنچه در این مطلب از بازاروما می‌خوانیم:

خانه عطر کرید داستان از اینجا آغاز می‌شود

خانه عطر کرید : داستان از اینجا آغاز می‌شود

داستان منحصر به فرد این برند لوکس و مجلل در سال 1760 و زمانی آغاز شد که یک جفت دستکش چرمی معطر توسط یک شرکت خیاطی جدید در لندن به پادشاه جورج سوم King George III تحویل داده شد. جیمز هنری کرید James Henry Creed که همزمان با به سلطنت رسیدن پادشاه جوان، مزون خیاطی کرید را تأسیس کرده بود، سفر خود را به عنوان یک خیاط فوق العاده در میفرMayfair  لندن آغاز کرد. از آن زمان، خانه عطر کرید House of Creed به مدت بیش از 260 سال بهترین لباس‌ها و عطرها را برای افراد متشخص طراحی و خلق کرده است و از یک مزون خیاطی به یکی از خانه‌های عطر برجسته در جهان تبدیل شده است.

 

خانه عطر کرید یک برند سلطنتی

خانه عطر کرید: یک برند سلطنتی

مزون کرید در سال 1854 به درخواست ناپلئون سوم و امپراتریس اوژنی، از لندن به پاریس نقل مکان کرد و به این ترتیب شهرت خود را از یک مزون خیاطی لوکس و بی عیب و نقص به یک خانه عطرهای انحصاری، محدود و کمیاب گسترش داد. درایت و بصیرتی که کرید در برخورد با یک مشتری‌های سلطنتی، اشرافی و افراد برجسته اجتماعی لحاظ می‌کرد، به سرعت بخشی از افسانه کرید شد.

Creed در شرکت تازه تاسیس خود در پاریس، به خلق میراثی ارزشمند از رایحه‌های بی‌نظیر برای خانم ها و آقایان در سبک، کیفیت و جذابیت خاص خود ادامه داد. در طول قرن‌ها، خانواده کرید بیش از 200 عطر تولید کرده‌اند که همگی گواهی بر روحیه خلاق و منحصربه‌فردی است که طی هفت نسل به صورت موروثی از پدر به پسر منتقل شده است.

 

 

“آفریده های ما سفری در زمان است، مانند پلی بین نسل‌ها، زیرا گذشته نقطه قوت آینده ماست”

اروین کرید –

خانه عطر کرید گرامیداشت میراثی غنی برای عطری مدرن

خانه عطر کرید:‌ گرامیداشت میراثی غنی برای عطری مدرن

امروزه، اولیویه کرید، از نسل هفتم بنیانگذار جیمز هنری کرید، همچنان این سنت بزرگ خانوادگی را ادامه می‌دهد. اولیویه کرید با همراهی پسرش اروین، سفرهای زیادی برای تهیه، تحقیق، بازرسی و سفارش بهترین مواد از سراسر جهان انجام می‌دهند. گل‌های رز از بلغارستان، ترکیه و مراکش، زنبق فلورانسی، ترنج کالابریایی، وتیور هائیتی، وانیل بوربون، یاس ایتالیایی و مرغوب‌ترین انواع عنبر، تنها تعدادی از ترکیبات خاص به کار رفته در عطرهای Creed هستند.

 

خانه عطر کرید:‌ راه موفقیت

خانه عطر کرید عطرهایی را برای افراد سرشناس و مشهور به صورت انحصاری طراحی کرده است از جمله عطر Tabarome که گفته می شود به سفارش یک دولتمرد افسانه ای بریتانیایی که عاشق براندی و سیگار بود، سفارش داده شده است یا عطر Creed Vetiver برای یک خانواده سرشناس آمریکایی که امروزه به دلیل قدرت و سبک خاصش شناخته شده است، طراحی شده است.

موفقیت اصلی خانه عطر کرید در 1985 و با عطر فوژه گرین آیریش تویید Green Irish Tweed  به دست آمد.شاهکار دیگر کرید،‌اونتوس Aventus، که در 2010 روانه بازار شد هم با محبوبیت بسیار مواجه شد و باعث شد کرید بوتیک خود را در نیویورک افتتاح کند.

 

خانه عطر کرید

 

خانه عطر کرید:‌ عطرهای مجلل آرتیسان

خانه عطر کرید همچنان از روش‌های سنتی عطرسازی، از جمله تکنیک تزریق قدیمی، که این روزها به دلیل فرآیندهای پرهزینه آن توسط اکثر خانه‌های عطرسازی مدرن کنار گذاشته شده است، حمایت می کند. House of Creed با افتخار عطرهای جاودانه‌ای با کیفیت بی‌نظیر “Millsime” را در کارخانه خانوادگی خود در Fontainebleau در حومه پاریس تولید می‌کند.

هر عطر Creed هنوز هم  به صورت کاملا دستی فیلتر و بطری شده و با دست برچسب گذاری می‌شود تا تجربه عطر را برای مخاطب به صورتی حرفه‌ای و اصیل خلق کند. این فرآیند کار بسیار حساس و دشوار است، اما خانه عطر کرید با هنر و کمال هدایت می‌شود تا برداشتی جاودانه و در عین حال مدرن از تاریخ، در یک بطری ارائه دهد.

خانه عطر کرید:‌ فهرستی از عطرهای کرید

در واقع خانه عطر کرید به صورت عمومی فهرست عطرهای خود را منتشر نمی کند. این شرکت ادعا می کند که عطرهای خاص که برای مشتریان خاص طراحی شده اند به صورت عمومی به فروش نمی رسند و ممکن است برخی از این عطرها بعدها برای عرضه به عموم تکرار شوند. برخی عطر‌ها هم مانند عطرهای Vaults برای همیشه متوقف می‌شوند مانند عطر Creed Green Valley. در ادامه فهرستی از عطرهای کرید که به صورت عمومی در بازار به فروش رسیده است را با هم می بینیم. تولید برخی از این عطرها متوقف شده است.

 

 

خانه عطر کرید فهرستی از عطرهای کرید

 

 

مشاهده لیستی از اسامی عطر‌های برند کرید

مطالب مشابه

خانه عطر کرید : تایم لاین

CREED  که در پاریس مستقر است، تنها شرکت تولیدکننده عطرهای لوکس سلسله‌ای و خصوصی در جهان است که در سال 1760 تأسیس شد و از آن زمان از پدر به پسر منتقل شده است و به مدت 251 سال به خانه‌های سلطنتی و افراد سرشناس و مطرح خدمت کرد. امروزه این شرکت توسط Olivier CREED، ششمین نفر در ردیف خانواده خود به عنوان رئیس CREED و خالق محبوب‌ترین رایحه‌های آن مدیریت می‌شود. پسر او، اروین، 30 ساله، نسل هفتم و رئیس آینده، هم پیشتر همکاری خود را با CREED آغاز کرده است.

کرید در سال 1760 توسط جیمز هنری کرید در لندن تأسیس شد. اولین سفارش سلطنتی این شرکت در سال 1781 توسط پادشاه جورج سوم بود و جیمز هنری کرید رایحه Royal English Leather CREED را برای او طراحی کرد.

CREED در سال 1854 به درخواست همسرش ناپلئون سوم، اوژنی Eugenie، از فرانسه به پاریس نقل مکان کرد و عطر Jasmin Imperatrice Eugenie را برای او ساخت، عطری که هنوز هم ارائه می‌شود. از دیگر مشتریان CREED در این زمان می توان به امپراتور اتریش و مجارستان، فرانتس یوزف Franz Josef و همسر شیک پوش او، ملکه الیزابت (“سیسی Sisi”) و همچنین تزار روسیه نیکلاس دوم Czar Nicolas II of Russia اشاره کرد.

در سال 1885، ملکه ویکتوریا CREED را به عنوان “تامین کننده رسمی” دربار سلطنتی بریتانیا منصوب کرد و کرید، عطر Fleurs de Bulgarie را مخصوص او طراحی کرد. این عطر جذاب سرشار از گل رز، امروز هنوز در دسترس است. همچنین در سال 1885، ملکه اسپانیا ماریا کریستینا Queen Maria Cristina of‌ Spain با دستور سلطنتی، CREED را تامین کننده خود نامید.

در قرن بیستم، نه تنها خانواده سلطنتی از جمله دوک و دوشس ویندزور، CREED را انتخاب کردند، بلکه سیاستمداران برجسته‌ای در زمره مشتریان CREED قرار گرفتند. سر وینستون چرچیل عطرTabarome کرید را انتخاب کرد و در آمریکا، نماینده جوان کنگره و رئیس جمهور آینده، جان اف کندی، عطر CREED Vetiver را پوشید.

در سال 1956، کرید عطر روز عروسی گریس کلی Grace Kelly، فلوریسیمو Fleurissimo،  را به دستور نامزدش، شاهزاده رینیر Prince Rainier از موناکو، را ساخت و به این ترتیب رابطه رومانتیک هالیوود با CREED آغاز شد.

در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، عطرساز چیره دست، اولیویه کرید، برخی از دوست‌داشتنی‌ترین گنجینه‌های کرید را خلق کرد:

  • Green Irish Tweed
  • Millesime Imperial
  • Silver Mountain Water
  • Spring Flower
  • Himalaya
  • Original Vetiver

*دو مورد آخر با مشارکت اروین کرید جوان   طراحی شده است.

در سال 2005، آقای کرید Love In White را خلق کرد. این عطر که عطر مورد علاقه دو بانوی اول آمریکا، لورا بوش و میشل اوباما است، لقب “عطر کاخ سفید” را به خود اختصاص داده است.

در سال 2006، کیت میدلتون اولین بطری CREED Royal Ceylan را دریافت کرد. سال 2006 همچنین اولین عطر Original Santal برای مردان و زنان را به همراه داشت، رایحه ای از چوب صندل هندی سلطنتی.

در سال 2007، CREED Virgin Island Water متولد شد و چهار ستاره از پنج ستاره را در نقد نیویورک تایمز به دست آورد. سال 2008، عطر Love in Black را با الهام از ژاکلین اوناسیس برای دنیای عطر به ارمغان آورد.

سال 2009 با عطر آکوا فیورنتینا Aqua Fiorentina  به زیبایی های شهر رنسانس فلورانس ادای احترام  کرد.

همچنین در سال 2009، عطر Sublime Vanille، اولین بار در مجموعه جدید Royal Exclusives روانه بازار شد.

در سال 2010، CREED دویست و پنجاهمین سال خود را با افتتاح تنها فروشگاه خود در ایالات متحده ، منهتن، خیابان مدیسون و با عطر AVENTUS که نیویورک تایمز آن را «حیرت‌انگیز» توصیف کرد، جشن گرفت.

در سال 2011، کرید عطر رویال عود Royal Oud را برای خانم ها و آقایان، با نت لوکس عود برگرفته از درختان آگاروود و با قیمتی گران‌تر از هر اونس پالادیوم عرضه خواهد کرد. خانه عطر کرید CREED همچنین خلاقیت‌های بیشتری را در لاین عطرهای Royal Exclusives خود  با Original Cologne و White Flowers ارائه می دهد.

جدیدترین عطر از خانه عطر کرید با نام Spring Flower  یک عطر گلی میوه ای زنانه است که در سال 2023 لانچ شد.


همکاران کرید

عطرهای Creed با همکاری عطرسازان شناخته شده‌ای طراحی و ساخته می شوند از جمله این عطرسازان می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • Olivier Creed
  • James Henry Creed
  • Bernard Ellena
  • Erwin Creed
  • Henry Creed 4th Generation
  • Jean-Christophe Creed Herault
  • Henry Creed 3rd Generation
  • Julien Rasquinet
  • Pierre Bourdon
  • James Henry Creed 1st Generation

Official website Of Creed : www.creedboutique.com

خانه عطر کرید ، عطر و ادکلن های Creed ، اونتوس کرید – برند کرید Creed

دیدگاهتان را بنویسید